keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Myymälätila 7

# yrittäjähenkisyys


Myymälässä asiakaspalvelijan on hyvä olla yrittäjähenkinen - tämä ominaisuus nousee usein työhakemuksissakin esille yrityksen "odotamme sinulta..." - osiossa. Millainen ihminen sitten on yrittäjähenkinen? Yrittäjähenkisyys kuvaa motivoitunutta, vastuuntuntoista, päämäärätietoista ja innovatiivista ihmistä. Voisin jopa sanoa, että yrittäjähenkisyys on aina hyvästä.


# kassatyöskentely


Kassatyöskentelyn on hyvä olla ripeää ja iloista, jotta asiakkaalle jää positiivinen muistikuva myymälästä poistumisen jälkeen.


# kassa-alue

Kassa-alueen tulee olla selkeä ja helposti löydettävissä. Usein kassalla myydään jotakin pientä tavaraa, jonka asiakas voi napata mukaansa vielä ennen maksutilannetta. Kuten käytävienkin, myös kassa-alueen on hyvä olla tarpeeksi tilava.


Tässä työssäoppimispaikkani Lindexin kassa. Sen takana on runsaasti säilytystilaa esim. henkareille, varatuille tuotteille, hinnoittelulaitteille ym. Säilytystila on valttia kassalla.


# lisämyynti


Monen liikkeen kassalla tehdään lisämyyntiä: tarjotaan asiakkaalle jotakin pientä tuotetta, joka sopii ostoksen rinnalle. Lisämyynti voi olla tehokasta, mutta se ei saa olla tyrkyttävää.


# hymy

Asiakaspalvelussa hymy on hyvin tärkeää. Hymy ei maksa mitään, tuottaa vain hyviä kokemuksia asiakkaille, jotka tulevat hyvän asiakaspalvelukokemuksen liikkeeseen uudestaankin - tällöin hymyllä voi jopa tienata. Hymyily on muutenkin kohteliasta, ja asiakkaalle välittyy ystävällinen ja henkilökohtainen palveluasenne.

lähde

# paketointi

Esimerkiksi lahjatavaraliikkeissä voidaan tarjota paketointipalvelua. Se on hyvä lisä, koska asiakas on varmasti tyytyväinen kauniisti paketoituun lahjaostokseen. Paketointipiste kannattaa olla heti kassan vieressä, jotta toiminta sujuu ripeästi ja mutkattomasti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti