keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Myymälätila 4

# brändituntemus

Asiakaspalvelijan tulee tuntea liikkeensä brändejä, jotta hän osaa opastaa asiakasta ja kertoa brändeistä. Omasta mielestäni brändeistä tulee tuntea ainakin perusjutut, kuten tuotteiden tyyli, hintataso ja kohderyhmä.

Alla esimerkkejä Stockmannin monista brändeistä.


Näytönkaappaus Stockmannin nettisivuilta.
# petaukset


Petauksissa suositaan usein muhkeutta ja kerroksellisuutta.


Sisustusliikkeiden ym. petauksien yhteyteen laitetaan yleensä kodikkuutta tuovia esineitä, kuten yöpöytä, herätyskello tai valaisin. Kerroksellisuus on petauksissa yleistä. 


# kerroksellisuus

Kerroksellisuus on tärkeää niin mallinuken asukokonaisuudessa, kuin em. petauksissakin. Mallinukeille pyritään pukemaan mahdollisimman monia vaatekappaleita päällekäin, sillä niin saadaan moni tuote näkyville. Esim. vauvanukelle voidaan pukea päähine, body, mekko, sukkahousut, sukat ja kengät niin, että kaikki näkyvät ulospäin jollain tavalla.





# hyllyesillepanot


Hyllyesillepanot ovat todella yleisiä ja käytännöllisiä. Esim. suurissa marketeissa kaikki tuotteet ovat hyllyissä.
Muistettavia asioita hyllyesillepanoihin liittyen:
  • Hyllyt samalla korkeudella
  • Tuotteet vasemmalta oikealle vaaleasta tummaan ja pienestä suureen
  • Sijoita tuotteet pystylinjaan
  • Isot tuotteet alas ja pienet ylös
  • Hinnoittele selkeästi esim. hyllynreunaetiketin avulla


Kuva 1 ja 2


# rytmi


Esillepanoissa on oltava tietty rytmi.


lähde
lähde
# ryhmät

Ryhmät ovat tehokkaita esillepanoissa. Ryhmiä kannattaa siis suosia.


Kuva 1 ja 2


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti