sunnuntai 14. helmikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Messut ja tapahtumat 9

# ydinviesti

Osastolla on hyvä olla annettavanaan jokin viesti: esimerkiksi uusi tuote tai palvelu, uudet tuotantomenetelmät, hyvän tuulinen ja yhteisöllinen autokerho tai trendit. 

# idea

Messuosaston suunnittelussa keskeistä on keksiä idea - punainen lanka, jota voidaan alkaa työstää eteenpäin. Ideoita kannattaa heitellä ilmaan paljon. Osaston idean tulee välittyä osastolla kävijöille.
Alapuolella meidän tiimimme tyylikortteja ja ideoita messuosastoa varten.

# myyntipuhe

Myyntipuheen tulee olla selkeä ja myyvä. Myyntipuheessa voi esim. perustella valintojaan tai ehdotuksiaan. 

Alla olevalla videolla kerrotaan hyviä vinkkejä myyntipuheeseen eli pitchaukseen, 





# visuaaliset elementit

Visuaalisten elementtien avulla osastosta voidaan tehdä kiinnostava. Visuaalisuus kiehtoo ihmisiä, ja aisteista "myyvimpien" joukossa onkin näköaisti. Ihminen siis tarkkailee ympäristöään paljon, joskus huomaamattaankin, joten visuaaliset elementit ovat tärkeitä. 

# planssi

Planssiksi kutsutaan koulussa käyttämäämme esittelyvälinettä. Planssi voi olla esim. 1000 x 700 mm, ja se liimataan kapalevylle. Planssista tulee ilmetä tarpeelliset asiat selkeästi. Liika tekstimassa on yleensä pahasta, ja idea kannattaakin tuoda kuvallisesti esiin vaikka tyylikorttien, perspektiivikuvien ja pohjapiirrosten avulla. Planssissa tulee joka tapauksessa olla otsikko ja tekijöiden nimet. 

# kokonaisuus

Kokonaisuus ratkaisee. On tärkeää, että messuosasto on yhtenäinen kokonaisuus, eikä kokoelma kaikkea, mitä varastosta löytyi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti