maanantai 11. tammikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Messut ja tapahtumat 7

# pukeutuminen

Messupukeutumisen tulee sopia yhteen osaston kanssa. Myös kohderyhmä kannattaa ottaa huomioon - millainen pukeutuminen vetoaisi kohderyhmään? Usein näytteilleasettajat ovat pukeutuneet yrityksensä logolla varustettuun vaatteeseen tai samanvärisiin asuihin.

Osaston henkilökunnalla on hyvä olla yhtenäinen pukeutumiskoodi.
Kuva otettu luvallisesti Helsingin Messukeskuksen mediapankista

# henkilöstön valmennus

Ennen messuille lähtöä yrityksen kannattaa valmentaa henkilöstöään. On hyvä muistaa, ettei osastolle kannata lähettää ihmistä, joka ei sinne halua - se nimittäin näkyy asiakkaille enemmän vai vähemmän. Henkilöstöä kannattaa opastaa esim. asiakaskontaktien syntymisessä: Miten toimitaan? Miten tervehditään? Miten luodaan asiakkaalle positiivinen kokemus? Helsingin Messukeskus tarjoaa lisäksi pari kertaa vuodessa järjestettäviä opastuksia messuille osallistujille: Miten messuista saadaan mahdollisimman suuri hyöty irti?
Joka tapauksessa messujen näytteilleasettajien tulee olla mukana hyvällä fiiliksellä. Alla olevassa kuvassa käydään läpi monia tarpeellisia ohjeita.
Näytönkaappaus täältä
# jaettavat materiaalit

Suuri osa messuosastoista jakelee kävijöille karkkia, purkkaa, pastilleja, heijastimia tai muuta pientä tavaraa. Yrityksille löytyy todella monia vaihtoehtoja netin uumenista. Tässä asiassa pitää huomioida se, että näytteilleasettaja saa jakaa materiaaliaan ainoastaan oman osastonsa sisällä, ellei toisin ole etukäteen sovittu järjestäjän kanssa.

# tarjoilut

Mikäli näytteilleasettaja maistattaa tai myy messukävijöille suurempia määriä elintarvikkeita, pitää tiedottaa ympäristökeskusta asiasta viimeistään neljä arkipäivää ennen messuja. Pienistä tarjoiluista, kuten paperikääreellä päällystetyistä karkeista, sipseistä tai kahvista, ei tarvitse tehdä ilmoitusta.

Tarjoilun osastolle voi tilata Fazer Ravintoloilta.

# messukalusteet

Messuosastoa voi kalustaa vaikka messukeskuksen vuokraamilla kalusteilla: kaapeilla, tiskeillä, tasoilla, vitriineillä, pöydillä, tuoleilla...




Esimerkkejä Helsingin Messukeskuksen vuokrakalustevalikoimasta.
Yllä olevat kuvat otettu täältä
# suurkuvat

Hyvä katseenkiinnittäjä on suurkuvatuloste vaikka messuosaston seinällä. Suurkuvatulosteita miettiessä kannattaa huomioida koon lisäksi mm. toimitusaika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti