maanantai 11. tammikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Messut ja tapahtumat 4

# rakenneratkaisut

Näytteilleasettaja voi valita vakio- tai profiilirakenteen osastoonsa. Ne ovat erillisiä rakenteita, joita ei ole mahdollista yhdistää. Profiilirakenteita on monen kokoisia ja muotoisia, materiaalina on alumiiniprofiilirunko ja valkoinen levy. Myös muita värivaihtoehtoja löytyy, ja tilauksesta akryylilevyä. Profiilirakenteeseen saa messujen ajaksi kiinnittää esineitä heikkoliimaisella teipillä tai somistuskoukuilla.
Mikäli yritys haluaa profiilirakenteeseen esim. oman logonsa värin, se voi pyytää tarjouksen erikoissävystä. 
Tämän korkuiseen rakenteeseen tarvitaan jo erillinen lupa. Ylikorkea rakenne on pystytettävä vähintään kahden metrin päähän naapuriosastosta, ellei toisin sovita. 


# pystyttäminen

Näytteilleasettaja vastaa ensisijaisesti messuosastonsa pystyttämisestä. Messukeskukselta tilattujen osastorakenteiden hintaan tosin kuuluu pystyttäminen.

Kaksikerroksisten näyttelyrakenteiden pystyttäminen vaatii aina järjestäjän etukäteen antaman hyväksynnän.


Helsingin Messukeskuksen tekemä video (Youtube)


# näyttelygrafiikka

Messukeskus tarjoaa näyttelygrafiikan suunnittelua ja toteuttamista, mutta toki asian voi hoitaa myös itse. Mahdollisuuksia on monia: banderollit, kuvatulostukset, peittolevyt, teippaukset, pilariverhoilu, otsalautalogot, kyltit jne. Helsingin messukeskuksessa näyttelygrafiikkaa hoitaa yhteistyössä Standiman Oy.


Esimerkkejä näyttelygrafiikasta, jota Standiman Oy on toteuttanut Helsingin Messukeskuksessa.
Kuva kopioitu  täältä.
# tekniset ratkaisut

Tekniset ratkaisut on syytä miettiä tarkkaan. Miten esimerkiksi Power Point -esitys saadaan näkymään osaston seinälle? Miten tabletteja voi hyödyntää asiakkaan informoinnissa?

# osallistaminen

Messukävijöille jää osasto paremmin mieleen, jos se on osallistava, eli kävijät otetaan jollain tavalla mukaan tekemiseen. Kävijät voivat esimerkiksi jättää terveisensä osaston liitutauluseinälle.

# sloganit

Sloganit ovat lyhyitä tunnuslauseita, joiden tarkoitus on jäädä asiakkaiden mieleen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti