maanantai 11. tammikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Messut ja tapahtumat 2

# osaston sijainti

Osaston sijainnilla on merkitystä. Usein asiakkaiden tyypillisen kulkureitin alkupäässä olevat osastopaikat ovat suosittuja ja niihin asiakkaan voisi kuvitella jaksavan keskittyä kunnolla, koska hän ei ole vielä ehtinyt väsymään.

Monilla messuilla samankaltaiset osastojen aiheet (esim. antiikki) kootaan yhteen.
Kuva otettu luvallisesti Helsingin Messukeskuksen mediapankista

# vakiorakenteet

Vakiorakenteita voi vuokrata messukeskukselta. Niitä ovat esimerkiksi seinäelementit, otsalaudat, tukipylväät ja harsokatot. Vakioseinäelementit ovat valkoista kovalevyä, ja niihin voi messujen ajaksi kiinnittää kevyitä esineitä esim. ruuveilla. Seinien maalaus onnistuu myös.
Vakiorakenteista on helppo koota tarpeisiin sopiva messuosasto.

Esimerkkejä vakiorakenteista.
Kuva kopioitu täältä


# osaston koko

Messukeskukselta tilattujen osastorakenteiden vakiokorkeus on 2,5 metriä. Jos suunnitelmissa on yli 2,5 metriä korkeita somisteita tai rakenteita, niihin pitää pyytää erikseen lupa. Lupa korkeisiin rakenteisiin pitää pyytää kirjallisesti myös naapuriosastoilta, ellei osastojen välissä ole väh. kahta metriä. Järjestäjällä on oikeus rajoittaa osaston kokoa.

Osaston koko kannattaa miettiä tarkkaan, sillä jokainen neliömetri maksaa. Toisaalta osaston on hyvä olla avara ja ilmava. Suunnittelutyö on siis tärkeää.
Näytönkaappaus täältä.
# valmisosastot

Valmisosasto on helppo vaihtoehto. Näytteilleasettaja voi valita joko profiilirakenteen tai vakiorakenteen. Valmisosastoja voi tuunata yrityksen näköiseksi somisteilla, matoilla ja kalusteilla sekä tilaamalla yrityksen logon osaston yläreunaan eli otsalautaan. Valmisosastoja voi tilata myös kokonaan tai osittain värillisinä.


# toiminnallisuus

Monilla messuosastoilla on toiminnallisuutta, eikä vain seisomista ja katselua. Toiminnallisuutta messuosastolle tuovat esimerkiksi arvonnat, kilpailut, pelit ja selfieseinät. Esimerkiksi urheiluvälineitä myyvän yrityksen osastolla voisi olla uusi kuntopyörä kiinnostuneiden kokeiltavana. Tällainen toiminnallisuus voi lisätä myyntiäkin.

Hauskaa toiminnallisuutta kaiken ikäisille.
Kuva otettu luvallisesti Helsingin Messukeskuksen mediapankista
# mainospaikat

Messuilla näytteilleasettajien on mahdollista saada näkyvyyttä myös muualla kuin omalla osastolla.

Esimerkkejä mainospaikoista:
  • opastenäytöt ja valotaulut
  • banderollit
  • lattiatarrat
  • liput
  • pysäköintihallin seinä
  • pysäköintipuomit
  • wc-tilat
  • sisäänkäynnin yhteydessä sijaitseva osasto
Erilaisia mainospaikkoja.
Kuva otettu luvallisesti Helsingin Messukeskuksen mediapankista
Mainospaikoista saa lisätietoa kysymällä ko. tapahtuman myyntipäälliköltä tai lukemalla tapahtuman nettisivuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti