lauantai 23. tammikuuta 2016

Visuaalinen OPS: Messut ja tapahtumat 1

# asiakas

Asiakastöitä tehdessä on hyvä kuunnella asiakasta, mutta tarjota vaihtoehdoksi myös sellaista, mitä asiakas ei olisi itse keksinyt. Joskus kannattaa ottaa riskejä ja ehdottaa asiakkaalle jotakin erilaista. Asiakkaan toivomukset tulee kuitenkin ottaa huomioon.

Kun suunnittelee messuosastoa, tekee työtä kahdelle asiakkaalle: messuosaston kävijöille sekä osaston tilaajalle.

# tavoitteet


Tavoitteita kannattaa aina asettaa. Asiakastöissä tavoitteita asettavat sekä tekijät, että asiakas.
Meidän suunnittelijoiden tavoitteina voivat olla esim. asiakkaalle sopiva messuosasto, Illustratorin käytön kertaaminen ja aikataulusta kiinni pitäminen.
Asiakkaan tavoitteita voisivat olla mm. myyvän, yrityksen imagoon sopivan ja käytännöllisen messuosaston suunnitelman saaminen.


# aikataulu

Kuten jo edellä mainitsin, aikataulussa pysyminen on tärkeää kaikkien kannalta. Onkin hyvä idea kirjoittaa koko prosessin aikataulu työpisteen seinälle ja merkitä siihen tarpeelliset tiedot ja työajat.

Osa meidän tiimin aikataulusta
# työnjako

Me visualistiopiskelijat käytämme työskentelymenetelmänämme tiimioppimista, joten työnjako on hyvin tärkeää päivittäin. Työnjaon tulee olla mahdollisimman selkeä, niin, että jokainen tiimin jäsen varmasti tietää oman tavoitteensa.

# kohderyhmät

Kohderyhmä tulee ottaa huomioon messuosastoa suunniteltaessa. Jo messujen teema kertoo paljon. American car show -tapahtumassa, I love me -messuilla tai Habitare-messuilla käyvät ihmiset ovat luultavasti kiinnostuneita eri asioista.

# budjetti


Budjetti määrittää toisaalta paljon: mitä materiaaleja osastolla voidaan käyttää ja missä hintaluokassa suunnitelman hintalappu voi pyöriä. Toisaalta elämyksellinen osasto ei aina vaadi valtavaa budjettia.
Kun suunnitelmaa esitellään asiakkaalle, budjetin tulee olla mahdollisimman realistinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti